Dag 3 en 4 - begin van de stage - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Michiel Veldhuizen - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4 - begin van de stage - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Michiel Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4 - begin van de stage

Blijf op de hoogte en volg Michiel

10 Februari 2015 | Roemenië, Cluj-Napoca

Dag 3

Eerste stage dag. Opgestaan om 7:00 om netjes op tijd om 8:00 op stage te zijn. Rond 7:25 naar de bushalte. Goed gekeken welke bus we moesten hebben. Bus 48. Vervolgens de bus de verkeerde kant opgenomen. Om dan te denken… volgens mij is dit niet de goede kant. Daarna bus goede kant op genomen. Wij daar uitstappen waar google maps aangaf waar bd. Muncii 12 zou zijn (het adres van ons stage bedrijf). Maar geen CSi te bekennen. Na wat rond lopen gevraagd aan iemand of ze wisten waar CSi zit. Wonderbaarlijk sprak deze persoon Engels, maar hij kende CSi niet. Wel kon hij vertellen dat we bij nummer 10 stonden en waar nummer 12 zou zitten. Wij naar nummer 12 toe. 1 of ander bedrijf maar niet CSi. Wij daar bij een poortwachter vragen waar CSi. Die man had ons aangegeven dat we nog verder moesten lopen. (blijkbaar hebben meerdere bedrijven nummer 12 -.-) Daar ondertussen een halfuurtje te laat. Maar dat was geen probleem.

Als eerst hebben we een rondleiding door het bedrijf gehad. Ze hebben ongeveer zo’n 200 werknemers. Waarvan voornamelijk veel mensen in de fabriek. Het was wel leuk om daar door de fabriek te lopen en het daar te zien.

Daarna zijn we begonnen met de stage opdracht. Wij gaan verder met een opdracht die eerdere studenten hebben gedaan die nog niet klaar was. Eerste paar dagen zullen we bezig zijn om een werkende versie te krijgen (want er mist het 1 en ander) daarna zullen we het uitbreiden en implementeren.

Op de terug weg hebben we even goed gekeken welke bus we volgende dag moesten pakken en vanaf waar. Ook zijn we langs de kaufmarkt geweest (een vrij grote supermarkt in de buurt). Om nog wat water en vleeswaar te halen. Owja een tip als je niet van water houdt met bubbeltjes koop dan geen water waar bij staat cardo-blablanogiets op staat (zoals wij zojuist hebben gedaan -.-).
Daarna nog wat op de kamer gerommeld enzo en gaan slapen.

Dag 4

Eerst begonnen met stage. Dit keer op tijd. Daar het voor elkaar gekregen om een werkende versie de opdracht. Dus daar kunnen we ons komende week in verdiepen. Op de terug weg zijn we weer naar de Iulius mall gegaan. Voor ons mooi makkelijk van af stage. Normaal pakken we bus 48 en stappen we halverwege uit. Nu konden we langer blijven zitten en kwamen we bij de mall uit. Hier hebben we een orange Roemeense simkaart gehaald. Daarna hebben we daar een burger gegeten en nog wat foto’s gemaakt van de mall. Nu zitten we weer thuis een beetje te laptoppen.

Morge weer stage. (net als de rest van de week)

ook kwam ik er achter dat ze hier een paar andere feestdagen hebben dan in nederland. Ze hebben paasdagen op andere dagen dan dat nederlanders dat hebben

• 10 Februari 2015 - 20:48

Anita:

Hoi Michiel,

Dat met die bus "de verkeerde kant op" had mij ook kunnen gebeuren, maar gelukkig is het daarna allemaal goed gegaan ;-)
    Fijn, dat jullie de opdracht van die eerdere studenten nu verder uit kunnen werken!
    Wat is de Iulius mall trouwens groot en wat een prachtig uitzicht heb je daar!
    Bijzonde, dat de paasdagen niet gelijk vallen; 'k weet eigenlijk niet, of dat voor meer landen geldt.....

Fijne avond nog & succes weer morgen,
    groetjes,
    Anita

• 11 Februari 2015 - 21:21

Papa:

Hoi Michiel.
    Mooi dat jullie stage adres hebben gevonden en een goeie indruk van de stage plek hebben gekregen.
    Maak er wat moois van.

Papa

• 13 Februari 2015 - 17:57

Papa:

Hoi Michiel,

Hoe was jullie eerste stage week bij CSI ?
    Hier bij Flexiforce is het weer een gekkenhuis.

Groetjes,

Papa