Dag 5 t/m 8 - de eerste week - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Michiel Veldhuizen - WaarBenJij.nu Dag 5 t/m 8 - de eerste week - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Michiel Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Dag 5 t/m 8 - de eerste week

Blijf op de hoogte en volg Michiel

15 Februari 2015 | Roemenië, Cluj-Napoca

Dag 5 – 11 feb wo
Vandaag hadden we bij stage een meeting met het hele personeel. Dit wordt dan gedaan in de productie hall. Best grappig om te zien hoeveel mensen er werken (ongeveer zo’n 200). De meeting was vrij kort en werd gedaan in het Roemeens. Dus daar versta ik niets van. Maarja iedereen wordt geacht daar bij aanwezig te zijn dus doen we dat maar. Verder niet veel bijzonders gebeurd vandaag.

Dag 6 – 12 feb do

Vandaag hebben we een heel stuk gelopen (ong 7.5km) we zijn helemaal door het centrum heen gelopen en dan via een omweg naar de campus waar we later komen. Daar konden we opzich niet veel zien omdat het donker was. Ook is het goed te merken dat cluj in een dal ligt. We moesten daar aardig berg op lopen. Op de weg terug hadden we de bus gepakt en heuvel af merkte je dat aan je oren. Aardig wat foto’s gemaakt die ik hieronder zal posten.

Dag 7 – 13 feb vr

We hebben gehoord dat er zaterdag 3 studenten komen die ook in ons hotel verblijven. Een Duitser een Chinees en een Italiaan (klinkt als een begin van een slechte grap). Ons is gevraagd of we hun de stad even kunnen laten zien waar ze bootschappen/bustickets/simkaart kunnen halen en ze maandag mee nemen naar het bedrijf.
In de avond zijn we eerst uit eten geweest bij toskana. Super grote pizza en bier voor niet veel geld. Daarna zijn we naar booha bar geweest. Dat is de bar waar we de eerste dag met Roel zijn geweest. Daar kwam ook Tim langs.

Tim is ook een informatica student van windesheim die hier ook een stage doet (afstuderen). Hij loopt stage bij een ander bedrijf dat CSi. Maar vorig jaar heeft hij stage gedaan bij CSi. Het project wat wij doen is ook opgezet door hem en een andere student. Hij wilt graag in Roemenie blijven werken na zijn opleiding. Ook spreekt hij een aardig woordje roemens.

Rond 12 lopen de meeste bars weg leeg en gaat iedereen naar de clubs. Wij zaten dichtbij euphoria dus we zijn daar maar heen gegaan.
Euphoria is een hele mooie club. Entree is niet zo duur(20 lei) en jas op hangen is gratis (zouden ze in Nederland ook eens moeten doen). Het was super gezellig het enige wat, wat minder was is dat het een retro avond was. Niet echt mijn muziek. Uiteindelijk rond 4 was het aardig leeg gelopen en zijn wij ook maar naar huis gegaan.

De straat namen hier zijn lastig uit te spreken dus ik had de eerste dag al een foto gemaakt van de straatnaam van het hotel. Het hotel is niet heel bekend dus het is moeilijk uitleggen aan taxi drivers die geen Engels kunnen waar je heen wilt. Dus ik stap in de taxi met me mobiel in mijn hand met daarop de foto van de straatnaam en zeg: This, you know? Nou dat vond die taxi driver helemaal geweldig. Had hij volgens mij nog niet eerder mee gemaakt. Uiteindelijke koste maar 12 lei (eurotje of 2.5) om thuis te komen.

Dag 8 – 14 feb za

In de middag de andere studenten rond geleid en wat met ze gegeten bij de food court van de Iulius mall. In de avond met ze alle op kamer gezeten muziekje aan etc. Super gezellig. Later uitgegaan. Het idee was om naar een andere club dan de zelfde te gaan, maar 1 van hun had gehoord dat euphoria heel goed was op de zaterdag dus dat was het proberen wel waard. Daar heen geweest. Dit keer veel betere muziek (tenminste voor mij :P). Rond een uurtje of 5 thuis en weer een geslaagd avondje stappen achter de rug.

• 16 Februari 2015 - 00:26

Anita:

Hoi Michiel,

Jullie zijn de eerste week prima doorgekomen; leuk hoor, dat er nog 3 internationale studenten bijgekomen zijn! Fijn ook, dat jullie je in het weekend gelukkig niet hoeven te vervelen ;-)
    PS: De foto's spreken voor zich: wat een prachtige gebouwen staan er in deze stad!

Succes komende week & groetjes,
    Anita

• 16 Februari 2015 - 20:38

Gerrie:

Hoi Michiel,
    Volgens mij kom je niet om van de honger. Die pizza ziet er echt overheerlijk uit.
    Goed om te lezen dat je de weg al een beetje kent daar. Handig gevonden om de straatnaam op je mobiel te kunnen laten zien. Veel plezier. Groetjes Gerrie