Dag 9 t/m 17 - Aardig gesetteld en de campus - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Michiel Veldhuizen - WaarBenJij.nu Dag 9 t/m 17 - Aardig gesetteld en de campus - Reisverslag uit Cluj-Napoca, Roemenië van Michiel Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Dag 9 t/m 17 - Aardig gesetteld en de campus

Blijf op de hoogte en volg Michiel

24 Februari 2015 | Roemenië, Cluj-Napoca

De vorige blog is al weer een tijdje terug dus maar weer tijd voor een blog. Ik wou het eigenlijk van het weekend al doen maar toen had ik wat problemen met internet. (vertel ik later mee over)

Op het moment ben ik al aardig gesetteld in Roemenie. Hierdoor kom ik steeds meer in een ritme waardoor ik niet veel te vertellen heb. Het is veel al opstaan naar stage, boodschappen doen en dan int apt zitten of ergens beetje rondkijken.

Maar er blijft uiteraard altijd wel wat te vertellen.

Van af vrijdag zit ik op de campus. Dit kwam ineens onverwacht s dat onze stage begeleider op vrijdag zei: jongens de campus kamer is klaar jullie worden om 1 uur opgehaald bij het hotel door een driver en die brengt jullie naar de campus. Dit was om 11 uur en we zaten op stage. Dus wij maar met de bus terug naar het hotel om daar in te pakken. Aangekomen bij de Campus veel Roemeens gepraat over ons wat we doen etc (versta er toch niet veel van). Toen kregen we sleutel. We zitten 4 hoog dus ik dacht NICE (ik zit het liefst zo hoog mogelijk). Maar toen was er een kleine tegenvaller. Geen lift. Dus ik met me koffer van ongeveer 24 kilo naar boven sjouwen.

Eenmaal in de kamer aangekomen ruime kamer.(hier onder meer fotos). Mooi uitzicht over Cluj. Dus ik was wel blij. We konden nog niet veel van de kamer zien want we moesten nog pasfoto’s hebben voor het contract hier bij de campus. De driver zou ons daar heen brengen maar zelf moest hij eigenlijk ook weer door. Dus pasfoto’s laten maken.

Hier pasfoto’s maken is ook iets anders. Bij de fotograaf hier heeft hij gewoon een standaard nikon camera in de la liggen waar hij dan een foto mee maakt. Ook hangen er wat van die paraplu dingen voor het licht maar dat is alleen voor de sfeer, die doen niets :D.

Weer terug in de kamer konden we beetje zien wat we hier hebben. We hebben een stapel bed. kleine kast met 2 delen. 2 bureautjes met wat ruimte daar boven om het 1 en andere in kwijt te kunnen. De badkamer is niet zo ruim. Maar we hebben nog geluk. Wij hebben een kamer met ze 2'en. Je hebt ook de zelfde kamer voor 4 personen (dan staat er een 2de stapel bed bij)

Op de campus hadden we eerst geen internet. Je moet hier blijkbaar je mac adres afgeven en die moeten ze in een white list zetten voordat je pas internet hebt. Maandag avond hadden we pas internet. Het is hier heel snel alleen staan alle poorten dicht. Dus downloaden zoals ik normaal doe voor de series die ik kijk is niet mogelijk. Maar een beetje ICTer dat ik ben heb ik daar al een oplossing voor. Met dank aan mijn chille vrienden die het willen downloaden en speciaal voor mij willen uploaden :D

De campus ligt verder weg van de stage dus dat wordt vroeger opstaan.

Hieronder nog wat leuke fun facts over Roemenie/Cluj:

- Keizer broodjes kosten hier 0.29 lei = 0.07 euro
- Bier in de kroeg (400ml) 5 lei = 1.10 euro
- Bier in de club (500ml) 7.60 lei = 1.75 euro

- Ze zijn hier verplicht om bonnetjes te geven. Zelfs in de club/kroeg.(wat opzich best hinderlijk is)
- Dure prijzen zoals huizen zijn in euro’s omdat de koers van de lei aardig kan verschillen.
- Roemenen zijn gek op vlees.
- Bij elke foodcourt die wij hebben gezien is het, het drukste bij de KFC
- In de ochtend geef je al je naaste collega’s een hand bij het begroeten




  • 25 Februari 2015 - 11:57

    Papa:

    Hoi Michiel,

    Mooi dat jullie een redelijk kamer hebben op de campus en niet met 4 personen op een dezelfde kamer hoeven te slapen, lijkt me dan een kippenhok te worden.

    En interneppen, nog een beetje snel, behoudens de beperkingen dan?

    Kun je wel Skypen, als het kan moeten we dat nog eens proberen?

    Groetjes,

    Papa

  • 26 Februari 2015 - 00:07

    Anita:

    Hoi Michiel,

    Qua kamer konden jullie het slechter treffen ;-) al was het inderdaad geen lolletje om je koffer 4 hoog naar boven te moeten slepen!
    Grappig, dat er toch wel heel veel dingen anders gaan dan hier, maar je collega's 's morgens begroeten met een hand geven, vind ik helemaal niet zo verkeerd; respectvol!

    Succes verder met je stage & groetjes,
    Anita

  • 01 Augustus 2015 - 21:36

    Monique :

    Hallo Michiel,

    Mijn dochter zit in Cluj en logeert op de campus. Ze is tijdens het festival van haar pinpas en ID kaart beroofd.
    Nu moet ze voor noodpapieren pasfoto's laten maken. Kun jij me vertellen hoe ze vanaf de campus bij een fotograaf komt. Ze is net een dag in Cluj en weet er dus helemaal niet de weg. Op welke manier komt ze bij de fotograaf en hoeveel kost het om die foto's te laten m aken.
    Omdat ze geen ID en pinpas meer heeft kan ze geen geld ophalen.
    Om het verhaal compleet te maken. Haar vriendin is daar verliefd op een knul geraakt en heeft mijn dochter alleen met haar probleem achter gelaten.
    Ik had haar net huilend aan de telefoon.
    Weet jij het adres van de campus en van de fotograaf?

    Hartelijke groeten
    Monique

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Roemenië, Cluj-Napoca

Michiel

Actief sinds 08 Feb. 2015
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 3163

Voorgaande reizen:

07 Februari 2015 - 04 Juli 2015

Cluj-Napoca

Landen bezocht: